Näthat, inte okej.

Alltså, kikade in på fb igår kväll och såg det mest patetiska och som är sååå 2009? om ens det.. Folk har börjat med de där: skriv ett <3 till det här inlägget så får du två namn, det går till så att man får två namn till exempel Elsa och Malin så får man 4 frågor:
1. Vem är snyggast?
2. Vem är roligast?
3. Vem betyder mest för dig?
4. Vem står dig närmast?
 
Så ska man svara på de där och välja nån av de två som man fått och asså förlåt till er som gör det här men finns det något löjligare? Seriöst?
För det första så är det början till ”internethat” som kan sluta i mobbning, det är sånnt här som får folk att kicka igång nätmobbning igen. Nu är det ännu en tjej som begått självmord på grund av uthängningar på ask.fm
 
När jag ser mitt namn i sånna där tillfällen blir jag upprörd, inte ledsen för det vet jag att om jag blir ledsen för allt elakt som skrivs på nätet så skulle alla vara knäckta just nu och helt nedbrytna av alla elaka saker som skrivs på facebook, instagram, ASK.FM osv osv. Listan är lång. Än så länge är det så att man kan räkna på sina bara fingrar folk som begått självmord pågrund av detta men det ökar fort och det är så j*vla hemskt rent ut sagt. SJUKT. *tårar lägger sig vid ögonlocken* Jag ska alltid kämpa mot det här.
 
Boys n’ girl på nätet, tänk innan ni lägger ut det där. För det leder bara till negativt.. Ok? Tack<3 
På det sättet hjälper ni till att inte sprida nätmobbning #skickavidarenätkärlek var det va?
INGET NÄTHAT ÄR OKEJ!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Amanda Karlström

Asså shit, det du skriver är helt otroligt sant. Håller med dej till Max :o

Svar: tack <3 /Carro
mwponnys.blogg.se

Den 2014-01-03 Kl 10:31:37
URL: http://amandaaakarlstrom.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-post:

Blogg:

Kommentar:

Trackback