Sommarplaner

Shit, är så taggad på sommaren 2014. Jag hoppas den blir bättre än bäst! 
Vad ska ni göra i sommar, any plans? :)
Jag och min mamma, bonus pappa och bonus bror ska åka till New York direkt efter skolavslutningen, min "riktiga" bror är där som utbytes student och våran ena kusin familj flyttade till New York typ efter sommarelovet 2013, så vi ska åka ner ch hälsa på våran kusinfamilj och träffa Wille (min bror) vi ska typ "hämta hem honom", vi passar på att åka dit och möta honom påvägen hem :) Svårt att förklara. 
Vi kommer hem från New York typ sista juni, och då ska vi antagligen ut till landet. 
 
På landet så bor vi "hos mormor och morfar, vi har ett sommar hus i deras lilla "by". Jag ville först hyra häst, som jag gjort tidigare sommrar, men kännde att denna sommar vill jag faktiskt inte lägga såpass mycket pengar på det, för där jag hyrt har man inte fått bestämma vilken ponny man hyr, och det känns lite tråkigt att betala 6 500kr för att hyra en ponny man inte änns gillar, eller vill ha ;) Men lite längre bort i en alé (man kan cykla dit från vårat hus) så bor en tjej som har 3 hafflingar (förut hade hon typ 10st) och en "vanlig" häst, som bara är till sällskap. Så jag tänkte prata med henne och fråga om jag fick hjälpa till med hennes hästar i sommar, antingen hjälpa henne att rida in sin 4åring (inte rida in utan utbilda mera) eller typ hjälpa till att rida någon annan av dem, fast jag nöjer mig med att bara få pyssla och mysa med dom. 
 
Annars så ska jag fråga min kompis som också bor lite längre bort i en alé, hon har en d-ponny och en shettis, jag brukar rida shettisen och vi har även hyrt de hästarna för massa år sedan. Så kanske hjälper jag till med honom i sommar. Får se helt enkelt. Kan även hjälpa morfar och mormor :) Morfar är lite dålig i kroppen och orkar inte riktigt rida varje dag, dock är hans häst lite galen, 170 och dockar och studsar omkring, haha får se hur det går ;) 
 Jag och Funny Face på ett ridläger för typ 3månader sedna, eller mer?! :) Fotat uppifrån så hindrena ser ut som 20cm haha
Sedan är planen att jago hc min kompis Tova åker ner till Halland och går på ridläger en vecka, på stuteri MW, någon som vet vad det är? :D Det verkar iallafall väldigt bra och jag är såååå taggad på det. Ska bli kul att testa något nytt, där jag aaaldrig varit förut, har typ aldrig varit i halland heller, så det blir en ny upplevelse ;) 
 
Annars är min sommar inte så bestämmd, jag vill bara spendera många timmar hos hästarna och utveckla min ridning, ha kul är viktigast! :D Längtar efter sommaren -minst sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-post:

Blogg:

Kommentar:

Trackback