Om Caroline

Vi är 2 st på denna blogg! Mwponny.blogg.se! M & W står för våra efternamn. Eftersom CP eller PC inte hade vart så fint.. 
 
Jag är 14 år och bor i en liten stad som heter Vingåker. Eller egentligen bor jag lite utanför Vingåker i Hälleråd. Typ en by. *Typ*. 
Jag tävlar och tränar i hoppning och även lite i dressyr. 
På gården har vi 5 hästar varav 3 är mina & pappa har en häst & min bonus mamma har en häst. I mina inlägg får ni följa ALLT jag gör, tycker och vill! Från hästar till skolan till kärlek och vänner! Detta är MITT liv och jag väljer att dela det här med er.
 
Eftersom detta kommer va en häst blogg så kanske det är bra om ni vet lite om mina hästar.
 
Här är min tävlings ponny Gandalf. Jag har haft honnom i 2 år och 12 dagar. Han har tävlat upp till svåra klasser i hoppning (135cm) 
Men det va för flera år sedan, minst 5 år sedan.. Han är född i Danmark. Kom till Sverige som 1 år! Och blivigt inriden & tävlad & älskad av en tjej som heter Ronja. Ronja red in honnom och tävla och träna mest i hoppning! Han är utbildad LA i Dressyr. Men väldigt duktig om han har lust. Jag har tävlat upp till LB+5 med denna mycket känsliga och duktiga polle! Ändats tävlat "riktiga" tävlingar under 2013! 


 
Tenor 
Våran stora & feta & fega & gosiga lilla nallebjörn. Han är lika snäll som han är stor. Super mysig häst som man kan stå i timmar och gosa med och han upskattar det hela tiden. Han är inte in riden men han är inkörd. Men han blir osäker och feg när man kör honom. Jag sa FEG inte rädd!! Han vägrar gå och blir stel. Inte fören pappa kommer fram till huvudet och leder honom en bit så går han. Det har troligtvis hänt något med honom! Han är en krigs häst! Och det menas med att vi inte "äger" honom! Men om det blir krig i Sverige ska han ut och slås.. (Har ingen bra bild)
 
 
Ghaston
Min bonus mammas häst som jag för tillfället inte vet vad jag ska skriva om.. Kommer mera info under tiden som går! 


 
Sockan 
Är ett B ponny sto som är 7 år ej inriden!! Pga jag växt ur henne men är en bra bit på väg! Hon är även till salu! Hon är en klippa i alt hon gör! Hon har lite attityd men är altid snäll och mysig! 
Annemåne 
Jag vet att namnet är fel stavat på bilden men Annemåne är hur hennes namn stavas! 
Annemåne är min första ponny och är piggare nu än när vi köpte henne för 7 år sedan nu är hon 28 år gammal!! 
Hon kommer finnas i min ägo tills döden skiljer oss åt!! 
 
 
Hoppas ni gillar våran blogg!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-post:

Blogg:

Kommentar:

Trackback