Ridit Eminen

Hej! Detta är det första "vanliga" inlägget på blogget, kör igång på riktigt nu :) 
 
Idag så har jag (philippa) varit i stan med min kompis Moa och vi var i några affärer sedan åt vi lunch på montis och efter det åkte vi hem till henne. När kl var ungefär tre så åkte vi till stallet där Moa rider, för hennes lektioner började idag. De var bara 3st så jag fick vara med och jag red på det stallet innan och jag red en d-ponny som heter Eminen. Jag har haft Eminen på ridläger också, så jag känner honom ganska bra! 
 
Idag så fick vi rida lite självstädnigt för att vi var så få. Eminem lyssnade bra i skritten, lyssnade på handen och skänkeln. I traven var han fin men lite upphetsad i början. Vi jobbade sedan med övergångar mellan galopp och skritt. Eminem var suuuper pigg och stressad, galoppfattningarna till en början blev väldigt dåliga, han slängravade och jag satt som en kossa -som vanligt. 
Själva galoppen var väll inte katastrof, men ridbyxorna jag hade fäste inte alls i sadeln, de var snarare glidiga. Så jag typ flög unt i sadeln, stackars häst -måste sett hämskt ut!! Och sedan avbrotten var ännuvärre, han borjade dra i tygeln och jag tappae typ kontroll, haha. Men det blev bättre och bättre och på slutet blev han lugn och fin, det känndes bra :) 
 
Fick en heldel bra feedback som jag ska ta till mig oh verkligen jobba med, bla att jag skjuter fram ytter axeln och viker mig i innersidan, det säger typ alla jag rider för, så det mååååste jag jobba på :) 
Eminem, foto: Tova Eivinson - hennes blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-post:

Blogg:

Kommentar:

Trackback