Gandalf & Min utveckling

Alt börja för 2 år sedan. (innan jul) Min bonus mamma sa att min julklapp skulle komma med posten.
Den kom inte med posten men den kom med transport! Pappa sa när jag prov red honnom i juni att denna ponny är aldeles för dyr (120,000kr) men sen när de skrev under kontraktet så såg jag att de hade prutat ordentligt! (45,000kr) SJUK SKILLNAD!!
jag hade innan haft en ponny som bara slängde av mig och va jätte dum mot mig!! Jag va jätte rädd bara för att gå över bomar. Mitt förtroende för gandalf växte för varje dag som gick. Gandalf var väldigt slö och lat men det förendrades med tiden som jag blev modigare!
 
Nu efter 2 år tillsammans har vi tävlat upp till LB+5 & Allsvenskan Dv III & Guldsporrarna & En för klass till DM i Södermaland. Och så klart massa andra tävlingar. Nu är Gandalf så pigg och glad att jag knappt kan kontrolera honnom! men jag rider på vanligt tränns bett och det funkar utmärkt! vissa tror bara för att man har en pigg och het häst så måste man ha skarpt bett!! Men så är det INTE kolla bara på Nellie Berntsson och belmans resa tillsammans!!
 
Jag är så himla glad att vi har haft våra motgångar för nu börjar det gå bra! jag ska visa er vi kommer nå toppen! har en tränare som sa att han inte gillar martingall men att jag borde prova det! så då gjorde jag det. Jag kännde att det vart mycket lätttare för mig att få upp galloppen ordentligt och för att Gandalf ska hunna ha huvudet högt upp utan att dra i tygeln. för hästen måste höja huvudet in till hindret för att kunna se och bedöma avstånd mm. Samma tränare har även sakt att Gandalf är väldigt kännslig och mista fel och alt blir fel! (Vägrar) men att jag kommer kunna rida massa olika svåra och lätta hästarna. för det är ju så att kan man rida en svår häst så kommer man långt för kan man få en svår häst att se lätt ut när just DU sitter på den så är du duktig! Och det är dessa ekipage som kommer längst.

 
 
 
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-post:

Blogg:

Kommentar:

Trackback