Vad är riktiga vänner...?

När man har bråkat med någon person så säger man oftast förlåt och väntar sig att allt ska vara bra.
 
Då undrar jag? När blev ordet förlåt ett sånt heligt tecken på att man är vänner igen? Jag vet jag vet att man ska förlåta lätt och inte sitta och tjura i ett hörn istället för att bara inse att man själv är den som gjort fel i vissa tillfällen. Att säga förlåt kan vara jobbigt men varför egentligen?
 
Jag och min kompis hade varit lite halvt osams i nåra veckor. Vi satte oss ner och pratade med varandra! Tillsist så sluta det i gråt och det va bara för att min kompis har det svårt! Ja du vet vem du är och du vet att du är älskad. Tror nog att jag aldrig vart så osams med någon komps.
 
Man kan inte sitta i soffan, skicka iväg ett PM på facebook eller ett SMS med ett kort förlåt i med ett <3 efter. Fine, de är modigt att erkänna sina misstag, men det räcker inte, inte för mig. Jag kämpar mer än gärna för mina kompisar, sen lär du märka vilka som inte är värda att kämpa för…
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-post:

Blogg:

Kommentar:

Trackback